handphone saya, bukan handphone awak ;)

Tadaaa. whatsapp kawan2.  hewhew. pakai smartphone dah sekarang, barulah pandai nak sebut whatsapp, whatsapp ni. hari ni nak cerita sikit pasal handphone. handphone saya, bukan handphone awak. sepanjang aku hidup ni, ade la beberapa list handphone yang aku pernah guna. maksudnya yang menjadi hak milik, samada hak milik kekal atau pun tak, tu yang kita nak tengok ni. dari dulu, aku sangat percaya dekat nokia. apa2 brand aku tak pandang. mesti nak cari Nokia. tengok la, aku berubah arah ke tak. 

mula-mula aku pakai phone masa aku form 3 kot. (kurang ingat). masa tu aku pakai handphone kakak aku. dia dah beli handphone baru, then dia bagi la aku guna handphone ni. tapi, malang nasibku, handphone tu rosak setelah beberapa ketika aku guna. nilah dia handphonenye, iaitu handphone butterfly. kecil, comel je handphone ni, lampu dia pun warna biru masa tu. casing yang aku guna mase tu ialah warna biru+putih. dapat bayang tak? comel kan? 
                                                              


then aku masuk asrama masa form 4. masa tu aku tak pakai handphone.selalu pinjam2 handphone kawan. sampai kan kantoi dekat sekolah sebab masa tu handphone nye berbunyi dalam kelas, ape lagi, kena lah marah. dengan cikgu garang pulak tu. hampehh. masuk je form 5, abg aku belikan aku handphone. gila manja aku, siap nangis2 nak handphone lagi. mengada sungguh waktu tu. then abang aku beilkan aku handphone ni. tapi dia warna hitam+putih. lampu dia warna kuning masa ni. huhu
                                                                 


aku pakai hamdphone yang dekat atas ni, dari sekolah, sampai aku masuk PLKN. masa PLKN tu, aku guna je lah handphone atas tu. lepas habis PLKN, aku guna duit elaun PLKN yang aku dapat dengan ditambah sedikit oleh ibu aku, then aku pun beli handphone ni. ni lah handphone nye. warna ni lah dia. comel kan? warna putih+hitam+hijau. hewhewhew. advance sikit la pada waktu itu. 
                                                                


lepas tu, handphone yang dekat atas ni, dia macam dah rosak2 sikit, so, aku tukar dengan abang aku, sebab dia ade 2 handphone pada waktu itu. handphone dia dua-dua gemuk, so dia nak yang kurus satu, so, kitorang pun tukar la handphone. handphone gemuk abang aku tu, ialah handphone daun (tak tahu model apa). bagi mengubati kerinduan terhadap handphone yang dekat atas tu, aku pun tukar casing abang aku dari warna hitam kepada warna hijau. aku pakai handphone daun ni dari sem 1 sampai sem 2. (masuk UiTM dah masa ni)
                                                                    


masuk je sem 3, aku guna handphone yang dekat bawah ni. aku beli handphone ni guna duit aku jadi baby sitter kakak aku. huhu. masa sem 3, aku jual topup. aku guna handphone ni lah untuk jual topup. kawan2 aku selalu tegur, dia cakap nanti handphone ni cepat rosak. aku guna sampai awal sem 6. dalam waktu ni, aku ade guna lagi 1 handphone. ni pun orang bagi. hewhew. waktu ni, aku pakai 2 handphone. haa, dari sini aku start pakai handphone samsung. hehe

                                                

tadaaa~ ni lah handphone yang aku guna sekarang. mereka2 suruh aku beli samsung galaxy note mini (ni kot), tapi aku tak suka, sebab shape dia kelihatan seperti bujur dekat tepi, aku suka bentuk yang petak sikit. so, aku pilih untuk beli yang ni. sekarang pun pakai 2 hanphone dengan handphone samsung yang dekat atas tu. sekarang perception dah beralih untuk memilih samsung. nokia please la, anda dah banyak kehilangan customer. improve2.

                                                                   

sekian untuk entry kali ni. :) salam ADVANCE untuk semua.


1 comment:

NUARAHMAN said...

You should try Sony. HAHA
btw tak pernah pulak nampak kau pakai hp daun tu?