ohhh. ibu ku mengidam~


Alkisahhh. tersebutlah kisahhh. hari ni nak bercerita sikit tentang hidup aku. tau ape itu mengidam? heh. tau la kan. takkan la tak tahu. masa ibu aku mengandungkan aku, ibu aku ada mengidam something. jeng3x. ada ke patut ibu aku nak minum air teh mesyuarat. ape tu? haha. biasalah, duduk kampung, adalah community, so, may be mase tu ada lah mesyuarat. tapi tak tahu la mesyuarat ape. Lepas mesyuarat mestilah ada makan2. Biasanya air yg di sediakan ialah air teh dah kopi. masa tu ayah aku nak pergi mesyuarat and ayah aku pun bawak la bekas air, untuk bawak balik air teh dari mesyuarat tu bagi menghilangkan rasa mengidam ibu. nasib baiklah permintaan ibu aku tak susah nak cari. tapi macam segan je, nak bawak balik air dari mesyuarat tu. nampaknya, ayah aku kena la tebal kan muka. tapi, bagi aku, air teh org mesyuarat ni, memang lain la rasa dia. sedap. hihihi.




selain itu, ibu aku jugak mengidam nak makan rojak. tapi rojak yang ibu aku nak ni, mesti dibuat oleh org india atau ibu aku sebut dia rojak k_ _ _ _ g. (sensitif2) huhu. tak tahu la kenapa. tapi ibu aku cakap, rasa rojak orang melayu dengan orang india buat lain rasanya. Ibu aku cakap, sebab tulah bulu mata aku panjang, sebab orang india ni biasanya bulu mata diorang panjang dan lentik. nasib baik, kulit aku tak gelap sangat katanya. hehe. Dulu ada orang india yang jual2 baju junjung2 dekat kepala kan? orang2 india tu selalu masuk kampung aku and jual. masa tu, ibu aku dekat kebun kot, then ibu beli baju dari orang india tu untuk aku. huu. mungkin ni lah rupa rojak yang ibu aku mengidamkan sgt tu. nampak pun macam sedap. tapi, aku kurang sikit nak makan rojak. tapi kalau ada depan mata, and kalau orang belanja, laju je aku makan. hehe.


Tersebutlah kisahhhh. hehe. korang pulak macam mane? huhu. sebenarnya masa adik beradik aku yang lain pun ada yang ibu aku mengidam. kakak aku, ibu aku mengidam nak makan burger. sampai sekarang pun, kakak aku suka sangat makan burger. naseb baik dia tak gemuk. abg aku zahin, dia mengidam nak makan a.b.c. huhu. sekian untuk entry kali ini. wassalam.










No comments: